Golf.nl

De app Golf.nl
De (mobiele) applicatie van Golf.NL is dé app voor golfend Nederland. In de app kunt u qualifying scorekaarten invullen, wordt uw handicap automatisch bijgewerkt en heeft u bovenal altijd uw (digitale) NGF pas bij de hand.
Sinds 2021 geeft de NGF geen fysieke passen meer uit. Daarom adviseren wij iedereen om (op korte termijn) de Golf.NL app te gaan gebruiken en een account aan te maken

Account aanmaken
Het makkelijkste is om de Golf.NL app op uw mobiele telefoon te downloaden.
Ga hiervoor op uw mobiele telefoon naar de Appstore of Google Play store.
Zoek naar “Golf.NL” en download de app.

Heeft u geen mobiele telefoon? Dan kut u gebruik maken van dezelfde
functionaliteiten als in de app via: mijn.golf.nl.

U zult als eerste stap een account moeten aanmaken.
Voor het aanmaken van een account heeft u de volgende gegevens nodig:
uw GSN-nummer,
een barcode-nummer
uw email adres.
Het GSN nummer en barcode nummer heeft u gekregen bij de aanmelding bij de Rijsbergse Golfclub. Heeft u die niet meer dan kunt u die opvragen bij de golfclub of door een mailtje te sturen naar app@golf.nl met uw naam en geboortedatum.
Gebruik van de app
Wat kunt u allemaal met de app GOLF.NL?
Uw scores bijhouden. Speel een ronde op een van uw favoriete golfbanen. Vul tijdens het spelen eenvoudig uw scorekaart in en zie na het afronden van een qualifying ronde direct het effect op uw handicap.
Activiteiten van uw vrienden in de app volgen. Volg de activiteiten van uw vrienden op de tijdlijn. Reageer en geef ze waardering voor behaalde scores en prestaties. Daag elkaar uit en ga de baan op voor meer spelplezier
Op uw digitale NGF-pas in de app staat altijd uw actuele handicap.
Kijk op https://www.golf.nl/app/faq voor meer informatie over de golf.nl app.

Handicap registratie

Na behalen van het GVB kan ieder speler zijn of haar handicap registreren door middel van invoeren van qualifying scorekaarten.

Invoeren van de qualifying kaarten kan in de golf.nl app.

Invoeren van een kaart in golf.nl app:

Kies de baan, lus, tee, tijdstip en marker. U kunt alleen een marker kiezen die ook een account heeft op de golf.nl app. Adhv van ingevoerde baan, lus en tee wordt automatisch uw baanhandicap ingevuld. Deze kunt u ook opzoeken op de handicaptabellen:

Bij het invullen van de scores vult u bij iedere hole het totaal aantal slagen voor deze hole in. Let op: niet het aantal stableford punten invoeren.

Indien u bij een hole uw bal heeft opgepakt en dus geen score hebt genoteerd voor deze hole,  vul dan een score in waarbij men geen stableford punten meer behaald. Dit is uw netto par plus 2. Bijvoorbeeld, u krijgt 3 hcp slagen op een par 4. Uw Netto par is dan 7. Vul bij geen score dan minimaal een 9 in.

Na invoeren alle scores selecteer scorekaart indienen. Deze wordt dan ter goedkeuring naar uw marker gestuurd.

Voor meer info over de golf.nl app kijk op: Golf.nl App

Invoeren buitenlandse kaart

Loopt u wel eens een ronde buiten Nederland. Ook deze scores kunt u invoeren voor uw handicapregistratie.

In de golf.nl app kies bij het invoeren kaart ‘Buitenlandse baan? Maak hier uw kaart aan.  Dit staat onderaan het scherm waar u normaal de gespeelde baan selecteerd.

Voor het invoeren van een buitenlandse kaart dient u de Course Rating (CR), Slope Rating (SR) en PAR van de baan in te voeren. Deze vind u meestal op de handicaptabellen van de golfbaan.

Bij het invoeren van de score vult u alleen het totaal aantal behaalde stablefordpunten in.

Voor een qualifying kaart dient u een marker in te voeren. Voor een buitenlandse kaart hoeft dit niet een marker te zijn die de golf.nl gebruikt. De kaart zal dan ook niet ter goedkeuring naar de marker gestuurd worden.

Voor meer informatie over buitenlandse kaart kijk op: Buitenlandse kaart invoeren