Jeugdgolf bij RGC de Turfvaert

Enthousiasme, fun en teamspirit in 2024!

Bij de Rijsbergse Golfclub De Turfvaert is ook de jeugd van harte welkom (vanaf circa 8 jaar). Ieder jaar wordt een gevarieerd (les)programma samengesteld waarbij er het hele jaar door vrijwel iedere week iets te doen is. Plezier en teamspirit staan hierbij voorop.

Zondagochtend golfochtend

De jeugd krijgt les van golfprofessional Gerrit Pasman, ondersteund door een aantal jeugdcoaches en de leden van de jeugdcommissie. Activiteiten vinden voor het overgrote deel plaats op zondagochtend en kunnen bestaan uit lessen van de golfpro, lessen in de golfbaan en/of andere activiteiten, ook op andere golfbanen. Het is voor de jeugd ook mogelijk om deel te nemen aan de (jeugd)competitie. Voor de golfles is de jeugd ingedeeld in drie lesgroepen, afhankelijk van leeftijd en ervaring.

Ryder Cup

Het hoogtepunt van het jaarlijkse programma is de Ryder Cup; drie dagen golf & fun aan het einde van de schoolvakantie. Een geweldige manier om de vakantie af te sluiten en het tweede deel van het golfseizoen te starten! In deze drie dagen spelen we in twee teams (Amerika en Europa) de beroemde echte Rydercup na. Dit weekend bevat van zaterdag op zondag een overnachting voorafgegaan door een barbecue waarbij ook de ouders welkom zijn.

Kosten

Jeugdgolf is goedkoper dan u wellicht denkt. Het goedgevulde lesprogramma kost slechts EUR 120,- per jaar. Daarbij komt het lidmaatschap van de vereniging van EUR 27,50 per jaar. Onbeperkt gebruik van de oefenfaciliteiten is daarbij inbegrepen (met uitzondering van ballen). Materiaal (golfclubs) kunt u de eerste weken van de club lenen en speciale kleding is voor starters niet noodzakelijk.
Toegang tot de golfbaan is gratis tot en met 12 jaar als een van de ouders ook speelrecht heeft bij de Turfvaert. Zo niet dan rekent het golfpark hiervoor een bedrag tussen EUR 100,- en EUR 200,- afhankelijk van leeftijd. Dit tarief wordt vastgesteld door het golfpark zelf, niet door de vereniging, en is dus onder voorbehoud. Kinderen tot en met 14 jaar spelen altijd onder begeleiding van een volwassene.

Programma 2024

Het gedetailleerde programma voor 2024 vindt u hier.

Heeft u vragen voor de Jeugdcommissie dan kunt u die kwijt via het onderstaande formulier.