Golfpark de Turfvaert vs Golfclub de Turfvaert

Wat is nou het verschil, wie doet wat en is waar verantwoordelijk voor?

Wat is het verschil tussen golfpark en golfclub?

Het golfpark is de onderneming die de golfbaan, de oefenfaciliteiten en de horeca exploiteert, het golfpark is een commerciële onderneming. De golfclub daarentegen is een vereniging (zonder winstoogmerk) en draait in zijn geheel op vrijwilligers.

Waarvoor kan ik bij het GOLFPARK terecht?

Onder het park vallen o.a.: de golfbaan en het onderhoud hiervan, speelrecht, oefenfaciliteiten, aanbieden van stappenplan voor beginnende golfers, golflessen, greenfees en verhuur van handicarts.

Waarvoor kan ik bij de GOLFCLUB terecht?

De golfclub zorgt o.a. voor het versturen van de NGF passen, de controle op de handicapregistratie, mentoring van beginnende golfers (in samenwerking met het stappenplan park), organiseren van clubwedstrijden en -evenementen, geven van regelavonden, afnemen van regelexamens. Ook de registratie bij de NGF verloopt via de Golfclub.

Wat
Golfpark