Committed to jeugd

Al vanaf de oprichting van de Rijsbergse Golfclub De Turfvaert omstreeks 2009 staat aandacht voor de opleiding en ontwikkeling van de jeugd hoog aangeschreven. Om die reden hebben vele vrijwilligers de speciale opleidingen voor jeugdcoach gevolgd en heeft de golfclub zich aangesloten bij ‘Committed to Jeugd’. Dit is een initiatief van de Nederlandse Golffederatie (NGF) om de coaching en training van jeugdleden naar een hoger plan te tillen. Uiteraard is daar ook een professionele jeugdtrainer bij betrokken, een zogenaamde PGA Pro.

Laagdrempelig golfen

Vanwege sterk teruglopende aantallen jeugdgolfers in de periode 2013-2023 heeft de NGF dit programma recent nieuw leven ingeblazen. Daarbij hoort onder andere meer aandacht voor jeugdgolf in de vorm van speciaal op de jeugd gerichte medewerkers bij de NGF zelf. Daarnaast is vooral laagdrempeligheid het sleutelwoord. Bijvoorbeeld door middel van bredere en eenvoudiger toegang tot golfbanen en jeugdtoernooien, direct als beginner de golfbaan in en minder strenge regels. Meer informatie over het jeugdbeleid van de NGF vindt u op www.ngf.nl.

Uitgebreid programma

In de nieuwe opzet van Committed to Jeugd wordt onder andere ook gevraagd om een bestuurslid dat zich uitsluitend met jeugdzaken bezighoudt. Ook bij de Rijsbergse Golfclub heeft de jeugd de nadrukkelijke aandacht van het bestuur. Eén bestuurslid fungeert als vast aanspreekpunt voor de jeugdcommissie. De jeugd krijgt bij onze club daarnaast volgens dit programma een hartelijk welkom, een jaarrond lesprogramma, uitgebreide begeleiding en via de baanlessen direct toegang tot de golfbaan. Dit vanuit onze golfpro, de gediplomeerde jeugdcoaches en de vrijwilligers van de jeugdcommissie.

Wilt u uw kind een keer laten kennismaken met de golfsport of aanmelden voor de jeugdopleiding bij de Rijsbergse Golfclub? Klik dan hier.