Opteeën met…

Elke maand zetten we een vrijwilliger van de Rijsbergse Golfclub in de spotlight. Met een aantal vaste vragen komen we zo meer te weten over zijn of haar werkzaam heden voor de club en hun liefde voor het mooie golfspel.

(Klik op de naam of foto van de vrijwilliger voor het gehele interview)

Francy Derijck

HR commissie, PR commissie, mentor

Vanaf 2022 neem ik deel aan de brainstormgroep. Sinds 2023 ben ik mentor van beginnende golfers, lid van de PR commissie en de HR commissie.

Jaco van Peperstraten

Jeugdcommissie, PR commissie, jeugdcoach, mentor

Ik ben sinds dag 1 als vrijwilliger bij de golfclub betrokken. Heb 9 jaar in het bestuur gezeten. Nu nog actief als lid van de jeugdcommissie en de PR commissie. Ook ben ik beschikbaar als jeugdcoach en mentor.

John Dielemans

Bestuur, mentor

Aanvankelijk was ik alleen mentor, wat ik overigens nog steeds graag doe. Daarnaast ben ik nu bezig aan de tweede periode als bestuurslid van de vereniging, daar heb ik de rol van secretaris.

Tiny Romme

Wedstrijdleider

Vanaf 2022 ben ik mee gaan helpen bij de Ladies Night. En ben ik ook inzetbaar bij andere evenementen om een handje mee te helpen.
René Goossens

Penningmeester, wedstrijdleider

Ik ben twee jaar geleden mede-wedstrijdleider van de mixed geworden. Vanaf dit jaar ben ik bestuurslid met als voornaamste taak de financiële administratie van de vereniging (penningmeester).

Ria van Gurp

Wedstrijdleider, mentor

Ik ben vanaf het begin dat de Turfvaert open ging vrijwilliger, de eerste jaren bij de wedstrijden van de Dames en de Mix. Wij (Toon en ik) zijn ook al vanaf het begin Marshall en hebben al heel veel golfers bijgestaan als mentor voor het behalen van het GVB, dat is heel dankbaar werk.

Arno Snepvangers

Voorzitter, wedstrijdleider

Ik ben sinds 2015 mede wedstrijdleider van de YoungOnes en daarnaast mag ik me sinds dit jaar als bestuurslid voorzitter noemen van de vereniging.

Jack

Coördinator mentoringprogramma

Als coördinator van het mentoringprogramma bieden we beginnende golfers de meest persoonlijke begeleiding die denkbaar is. Een mentor, vaak een ervaren golfer die in eigen tijd het enthousiasme voor het golfspel wil overbrengen als ambassadeur van Golfpark & Vereniging.

Pieter Huijsmans

Handicap en regelcommissie

Ik ben bijna vanaf het begin bij de Handicap & Regel Commissie. Een exacte datum heb ik niet, maar het zal 2010 of 2011 zijn. Destijds werden er nog qualifying rondes gelopen waarbij een zogenaamde Q-kaart moest worden ingeleverd. Voor de controle en verwerking van deze kaarten zocht men nog iemand omdat mijn voorganger ermee stopte. Omdat ik altijd in de administratie heb gewerkt, leek mij dit wel wat.

Jack Baarends

Wedstrijdleider, Handicap en regelcommissie, bestuur, mentor

In 2010 begonnen in de Wedstrijd commissie, er even uit geweest, en later weer teruggekomen in de wedstrijd commissie, waarvan nu de voorzitter en ben ook lid van de Handicap & Regel Commissie.

In 2016 ben ik tot het bestuur toegetreden en zit nu in mijn laatste termijn van 3 jaar.
Verder ben ik wedstrijdleider bij de Herenochtend en ook Mentor.

Ornella Hermans

Wedstrijdleider

Wedstrijdleider bij de Go Pro en heb o.a. het jubileumfeest mee georganiseerd en help graag mee met fun wedstrijden.

Ton Ouwens

Wedstrijdleider

Wedstrijdleider van de 30-Up en de D.A.C. Wedstrijdleiders zorgen er voor dat de wedstrijden goed verlopen.

Dominique de Wit

Jeugdcommissie

Als lid van de jeugdcommissie heb ik uiteenlopende taken ter ondersteuning en begeleiding van de jeugd: organisatie van toernooien en evenementen, begeleiding van baanles, wegwijs maken van nieuwe leden, assisteren bij wervingsevenementen etc.