Hole in one – procedure

Wat te doen indien een hole-in-one wordt geslagen op de golfbaan van de Rijsbergse Golfclub de Turfvaert…?
– Na beëindiging van tenminste een volle ronde van 9 holes moet de speler de scorekaart met de hole-in-one score volledig invullen. De scorekaart moet door de speler en de marker worden ondertekend.

– Indien de hole-in-one tijdens een wedstrijd wordt geslagen moet door de speler een kopie van de scorekaart worden ingeleverd bij de wedstrijdleiding. De speler behoudt de originele scorekaart.

– Indien de hole-in-one tijdens het lopen van een qualifying kaart wordt geslagen moet de speler een kopie van de scorekaart voor registratie in de bus van de handicapcommissie deponeren. De speler behoudt de originele scorekaart.

– De speler die een hole-in-one heeft geslagen meldt zich met de scorekaart bij de secretaris of het secretariaat van de vereniging.

– De hole-in-one geslagen door leden van Rijsbergse Golfclub de Turfvaert zal worden vermeld op het daarvoor bedoelde bord in het clubhuis.

Aanmelding Bols Hole-in-one Club (optioneel)
Een speler die een hole-in-one slaat kan zich aanmelden bij de Bols Hole-in-One Club. (Optioneel)
Voorwaarden hole-in-one
– De hole-in-one wordt gescoord tijdens een volledige ronde van minimaal 9 holes op een baan met een minimale lengte van 1375 meter, onder kwalificatievoorwaarden en in aanwezigheid van minstens één medespeler.
– Er wordt een uitzondering gemaakt voor een hole-in-one die wordt gescoord tijdens een officiële game over een verbonden ronde van 9 holes.
– De maker van de hole-in-one moet een minimumleeftijd van 18 jaar hebben.
– De minimale lengte van de hole-in-one slag moet 100 meter zijn voor mannen en 80 meter voor vrouwen, gebaseerd op de lengte zoals vermeld op de scorekaart.
– Een hole-in-one gemaakt op wintergroen is ongeldig.
– Ook wanneer de hole-in-one op een buitenlandse baan wordt gemaakt, moet aan alle bovengenoemde voorwaarden worden voldaan.

Procedure
Als je hole-in-one aan alle bovengenoemde voorwaarden voldoet, moet je het evenement binnen een periode van zes maanden officieel melden via bolsholeinone.com. De volgende procedure is van toepassing:

– Vul het officiële registratieformulier op bolsholeinone.com.
– De ingevulde scorekaart, ondertekend door de speler, ten minste één marker/getuige en de secretaris van de club waar de hole-in-one is geraakt, moet tijdens de registratie worden geüpload. (Om de handtekening door de secretaris van de club te laten ondertekenen, kan een scan van de scorekaart worden gestuurd naar het secretariaat: secretariaat@rijsbergsegolfclub.nl . De kaart kan ook worden achtergelaten bij de receptie van het golfpark.)
– Nieuwe leden ontvangen binnen ca. 4 weken na aanmelding een officiële bevestiging van het lidmaatschap en een Bols Hole-in-one badge.