Jeugdcommissie RGC de Turfvaert

De jeugdcommissie bestaat uit: Jaco van Peperstraten, Dominique de Wit, Michiel Jacobs en Chantal Braspenning.

De jeugdcommissie vervult een essentiële rol in het ondersteunen en stimuleren van de betrokkenheid van jonge golfers bij de sport. De taken van de jeugdcommissie zijn gevarieerd en richten zich op het creëren van een positieve en sportieve omgeving voor jeugdleden.

Door deze taken uit te voeren, draagt de jeugdcommissie bij aan de bloei van jeugdgolf binnen de golfclub en creëert ze een stimulerende omgeving waarin jonge spelers hun liefde voor de sport kunnen ontwikkelen en behouden.

Enkele van de belangrijkste taken van de jeugdcommissie binnen een golfclub kunnen onder andere zijn:

1. Organiseren van Jeugdevenementen: Het plannen en coördineren van specifieke jeugdevenementen, toernooien of competities die zijn afgestemd op de behoeften en niveaus van jeugdspelers. Deze evenementen kunnen variëren van informele bijeenkomsten tot meer gestructureerde wedstrijden.
  2. Jeugdtraining en -ontwikkeling: Het faciliteren van golftrainingen en clinics voor jeugdleden, waarbij aandacht wordt besteed aan zowel technische vaardigheden als regelkennis. Het stimuleren van de ontwikkeling van jonge golfers staat centraal, mogelijk door samen te werken met golfprofessionals.
  3. Betrokkenheid en Communicatie: Het onderhouden van regelmatig contact met jeugdleden en hun ouders om hen op de hoogte te houden van clubactiviteiten, aankondigingen en andere relevante informatie. Dit kan worden gedaan via nieuwsbrieven, sociale media of specifieke jeugdplatforms.
  4. Werving en Promotie: Actieve betrokkenheid bij het werven van nieuwe jeugdleden en het bevorderen van de voordelen van golf voor jongeren. Het organiseren van initiatieven om de sport toegankelijker te maken en het vergroten van de bekendheid van de jeugdafdeling.
  5. Samenwerking met Scholen: Het opzetten van samenwerkingsverbanden met lokale scholen om golf te introduceren en te promoten als een gezonde en sociale activiteit. Dit kan inclusief schoolprogramma’s, buitenschoolse activiteiten en introductiecursussen.
  6. Faciliteren van Sociale Activiteiten: Het creëren van een gemeenschapsgevoel onder jeugdleden door het organiseren van sociale activiteiten buiten het golfspel, zoals feesten, kampeeruitjes of teambuilding-evenementen.
  7. Ondersteuning van Competitieve Ambities: Voor die jeugdspelers die competitiever willen golfen, kan de jeugdcommissie hen begeleiden en ondersteunen bij het deelnemen aan regionale, nationale of zelfs internationale toernooien.
  8. Veiligheid en Gedrag: Het waarborgen van een veilige en respectvolle omgeving voor alle jeugdleden. Het bevorderen van sportiviteit, integriteit en het naleven van de gedragsregels op en buiten de golfbaan.

Wilt u in contact komen met de jeugdcommissie dan kunt u dit doen via onderstaand formulier.