NGF Pas

Vanaf 2021 ontvangt u geen fysieke NGF pas meer, er is alleen een digitale pas die u kunt vinden in de golf.nl app op uw smartphone of via mijn.golf.nl.

De golf.nl app vind u in App store (iPhone) of Playstore (Android)
Heeft u de golf.nl app nog niet op uw telefoon geïnstalleerd doe dit dan alsnog. Zodra u de golf.nl app opent kunt u heel eenvoudig een account aanmaken, gewoon de stappen volgen die aangegeven worden.

Voor het aanmaken van een account heeft u de volgende gegevens nodig, uw NGF nummer, een barcode nummer en uw email adres.
Het NGF nummer en de barcode nummer vindt op uw huidige NGF pas.
Nieuwe leden krijgen het NGF nummer en barcode per mail.
Weet u uw NGF nummer en barcode niet meer dan kunt u deze opvragen via het formulier onderaan deze pagina.

Heeft u geen smartphone dan kunt u een account op uw computer aanmaken via: mijn.golf.nl.

Kijk op https://www.golf.nl/app/faq voor meer informatie over de golf.nl app.

Hieronder staan alle voordelen van een digitale NGF-pas op een rij.

Een digitale NGF-pas is minder belastend voor het milieu, kan niet kapot gaan en kan niet kwijt raken.
De scanbare digitale NGF-pas biedt gebruiksgemak en is “coronaproof”.
Met de digitale pas beschikt u altijd over uw actuele handicap, want na elke qualifying score wordt de handicap op uw digitale pas geactualiseerd.
Dankzij de unieke barcode en de QR-code op de digitale NGF-pas kunt u uzelf als golfer altijd identificeren.
In de aanloop naar de invoering van het World Handicap System (WHS) in 2021 toont de digitale NGF-pas niet alleen uw EGA-handicap maar ook uw WHS-handicap die u op dat moment zou hebben.
De digitale pas van de NGF is ook geldig en wordt ook geaccepteerd in het buitenland. Het is dus niet nodig om voor een golfvakantie te beschikken over een fysieke pas. De digitale pas verschijnt zoals gezegd in de app GOLF.NL en is ook zichtbaar als u inlogt op mijn.golf.nl (voor golfers die de app GOLF.NL niet hebben). Er is geen internetverbinding nodig als u digitale pas in het buitenland op de app wil laten zien. Bij mijn.golf.nl is wel een internetverbinding nodig. Als u de app GOLF.NL niet hebt, kunt u voor vertrek naar het buitenland een screenshot maken van je digitale pas en die foto tonen op de banen in het buitenland.
De barcode en QR-code op de digitale NGF-pas maken koppelingen mogelijk met kassasystemen en andere technische toepassingen op golfclubs.
Met ingang van 2021 zal op uw digitale NGF-pas zowel uw GSN-nummer als je NGF-nummer worden getoond. Het GSN-nummer begint met “NL”. Het NGF-nummer kunt u beschouwen als uw clubnummer. Uw GSN-nummer is een nummer waaronder uw handicap, scores en andere historistische data worden opgeslagen.

Na 2020 wordt dus zowel uw NGF-nummer als uw GSN-nummer getoond op uw digitale pas. Verder zal in 2021 niet langer “EGA Handicapbewijs” op de pas komen te staan. Dat heeft te maken met de overstap van het EGA Handicap Systeem naar het Wereld Handicap Systeem.

Heeft u nog vragen over de NGF pas dan kunt u deze doorgeven via onderstaande formulier.

Aanhef