Opteeën met Ria van Gurp

Kun je je even kort voorstellen?

Ik ben Ria van Gurp ,78 jaar, al ruim 55 jaar getrouwd met Toon en wij wonen in Princenhage. Wij hebben een dochter en een zoon, en die hebben ook ieder een dochter en zoon.

Wij zijn 20 jaar geleden gaan leren golfen. Dat ging niet van een leien dakje, tijdens onze eerste baanles op de Stok brak ik mijn been, waardoor we bijna een jaar hebben moeten stoppen. Maar wij zijn heel blij dat we het toch hebben geleerd.

Wat doe je als vrijwilliger, wat zijn jouw taken?

Ik ben vanaf het begin dat de Turfvaert open ging vrijwilliger, de eerste jaren bij de wedstrijden van de Dames en de Mix. Wij (Toon en ik) zijn ook al vanaf het begin Marshall en hebben al heel veel golfers bijgestaan als mentor voor het behalen van het GVB, dat is heel dankbaar werk.

Wat vind je het leukste aspect van je vrijwilligerswerk?

Mijn allerleukste klus vind ik het mede-organiseren van de GOEDE DOELEN wedstrijd. Ik zeg ook altijd: “Dat is mijn feestje’. Zeker ook, omdat ik nu zelf ook een handicart nodig heb om te kunnen golfen. Ook vind ik Marshall zijn heel leuk, je spreekt veel mensen en leert ook veel mensen kennen.

Waarom zou je je vrijwilligerswerk aanbevelen: wat maakt het leuk en bijzonder?

Golfen is een leuke sport voor jong, maar zeker ook voor als je ouder wordt. Je bent lekker in de buitenlucht bezig, en als je daar als vrijwilliger een steentje aan kunt bijdragen is dat heel fijn.

Wat vind je het leukste en wat vind je het meest frustrerende aan het golfspel? Je kunt natuurlijk ook je sterkste onderdeel en je zwakste onderdeel in het spel benoemen.

Het leukste aan het golfen is dat het nooit hetzelfde is. Het frustrerende vind ik als je een put mist en de bal blijft net voor de hole liggen of draait er net omheen.

Hole 9 of hole 19? En waarom?

Ik vind het allebei leuk, golfen en nadien gezellig op terras of in de brasserie napraten onder het genot van een hapje en of drankje.

Wat zie je liever op je scorekaart: allemaal parren of 1 hole-in-one en de rest double bogeys?

Nou, het was wel heel leuk, toen ik de eerste hole-in-one speelde op hole 17, maar dat is puur geluk. Als ik een lekker rondje heb gespeeld vind ik het prima, al wil ik wel graag goed scoren.

Ben je een competitieve golfer of meer een recreatieve golfer?

Ik speel met de mix mee, verder vind ik het heel leuk om met de kinderen of de kleinkinderen een rondje te golfen.

Met welke bekende persoon zou je wel eens een rondje willen golfen en waarom?

Laat mij maar met gewoon gezellige mensen golfen.

Wat is je gedroomde golflocatie en waarom?

De Turfvaert, leuk, uitdagend en gezellig. Maar wij hebben al op veel mooie banen in binnen- en buitenland gespeeld, World Disney in Florida was wel heel bijzonder

Aan welke vrijwilliger in een andere rol binnen de club wil je het stokje doorgeven?

René Goossens.