Opteeën met Francy Derijck

Ik ben Francy Derijck, 54 jaar en sinds 2021 lid van de Turfvaert. Ooit gestart met golfen bij golfclub Almkreek en na ruim 15 jaar niet meer te hebben gespeeld weer begonnen op de Turfvaert.
Ik woon nu 15 jaar in Etten-Leur en werk fulltime op een SBO-school.

Vanaf 2022 neem ik deel aan de brainstormgroep. Sinds 2023 ben ik mentor van beginnende golfers, lid van de PR commissie en de HR commissie.

De golfvereniging organiseert heel veel voor haar leden. Door het vrijwilligerswerk draag ik daar een (klein) steentje aan bij.

Het is leuk om op deze manier betrokken te zijn bij de vereniging en samen met andere leden nieuwe dingen te bedenken en uit te voeren.

Het voelt goed als ik een mooie ronde speel, waarin ik de bal goed raak. Het is erg frustrerend als het weer prut is en het spel niet wil lukken.

Beiden. Na een ronde gelopen te hebben is hole 19 een mooie afsluiter.

Het liefst parren. Dan zou ik het gevoel hebben dat ik het spel een beetje beheers.

Vooral een recreatieve speler. Het is leuk om een wedstrijd te spelen, maar ik ben niet fanatiek genoeg om daar veel voor te trainen.

Met David Beckham. Een geweldige voetballer, ben erg benieuwd hoe goed zijn golfspel is en hoe hij in het “echt” is.

Spelen op banen in het buitenland is super. Mooi weer en mooie natuur.
De Augusta National Golfclub in Georgia US lijkt me geweldig.

Ik geef het stokje door aan Sven Nuijens, wedstrijdleider van o.a. de GoPro.