Opteeën met Herma Westerdijk

Ik ben Herma Westerdijk, 59 jaar en sinds 2018 lid van de Turfvaert. Ik werk als pedagogisch medewerker bij jeugdzorginstelling Sterk Huis.

Ik ben mentor en lid van de wedstrijdcommissie. Als mentor is het leuk om de beginnende golfer te begeleiden en ze vooral het plezier mee te geven. Bij de wedstrijdcommissie is het de organisatie van wedstrijden.

Het leuke is om met een groep enthousiaste mensen te werken aan hetzelfde doel. Daarbij is het leuk om steeds nieuwe mensen te ontmoeten, en betrokken zijn bij de vereniging.

Het geeft mij een goed gevoel en veel plezier, en dat gun ik anderen ook, dus kom erbij….

Het leukste aan golf is om met vrienden, of soms minder of onbekenden, een ronde te lopen. Tijdens die ronde zijn er genoeg mooie slagen om van te genieten. Ik geniet dan ook van de omgeving waardoor de frustratie van de slechte slagen snel weg is.

Hole 9 omdat ik er dan nog 9 mag lopen. Hole 19 om daar de ronde of wedstrijd gezellig met zijn allen af te sluiten.

Ik zou dan toch voor een kaart met parren gaan, wel lekker constant.

Ik ben het beide, kan de baan in gaan voor de gezelligheid. Maar tijdens een wedstrijd ga ik er wel voor en kan ik me goed concentreren.

Dan zou ik graag een ronde met Tommy Fleetwood lopen, hij heeft altijd een positieve en ontspannen houding.

Er zijn zoveel mooie banen, maar ik kies toch voor onze baan. Die is prachtig en uitdagend genoeg.

Ik geef de tee graag door aan Pascal de Wild.