Opteeën met Jack Baarends

Mijn naam is Jack Baarends 75 jaar en getrouwd met Jacqueline en wij hebben 2 dochters en 4 kleindochters en wonen in Etten-Leur. Wij zijn vanaf het eerste uur lid van De Turfvaert en spelen toch wel 2 x per week op De Turfvaert.

In 2010 begonnen in de Wedstrijd commissie, er even uit geweest, en later weer teruggekomen in de wedstrijd commissie, waarvan nu de voorzitter.
Voordat de golfbaan geopend werd heb ik meegedaan aan het examen van de NGF om de A-status voor Golfbaan De Turfvaert te verkrijgen, hebben we ook behaald. Vond dit interessant en leuk en ben ook snel lid geworden van de Handicap & Regel Commissie, waarvan ik nog steeds deel uitmaak.
Ik ben me verder gaan verdiepen in de Golfregels en heb de cursussen Regel Commissaris 1 en 2 met goed gevolg afgelegd en sindsdien Clubreferee.
In 2016 ben ik tot het bestuur toegetreden en zit nu in mijn laatste termijn van 3 jaar.
Verder ben ik wedstrijdleider bij de Herenochtend en ook Mentor.

Organiseren, opleiden, sociale contacten. Ik vind het heel leuk om wedstrijden te organiseren, nieuwe golfers op te leiden voor hun GVB en daarbij leuke contacten op te bouwen.

Elke vereniging heeft vrijwilligers nodig. Het is leuk werk en ik heb in mijn werkzaam leven niet de gelegenheid gehad om naast mijn job en gezin nog andere activiteiten (behalve sporten) te doen. Na mijn pensionering kreeg de wel de kans en heb dit onmiddellijk aangegrepen.
Het is leuk om te doen en houd je lekker bezig.

Het leukste is om goede rondes te lopen en eens een prijsje te winnen, maar naarmate je ouder wordt is het leuk om goede holes te lopen, zoals birdies maken, helaas nog geen hole-in-1.
Concentratie houden tijdens 18 holes is het moeilijkste van het golfspel. Bunkers zijn voor mij het meest frustrerend. Gaat vaak goed, maar zeker niet elke keer. Kost toch steeds extra slagen.

Hole 19 is heel belangrijk. Lekker napraten, gezellig over andere onderwerpen praten en een lekker drankje en hapje. Hole 9 mooie hole, maar de andere holes hebben ook hun charme.

Eens zou ik wel eens een hole-in-1 willen hebben. Verschillende keren (heel) dichtbij, maar nog niet gelukt.

Eigenlijk van competitieve golfer naar recreatieve golfer geëvolueerd, maar doe nog graag aan wedstrijden mee.

Met Mark Rutte (ik weet niet of hij golft) om hem te leren knopen door te hakken.

Heb ik niet echt. Er zijn vele mooie banen in Nederland en in het buitenland. Heb in vele landen gegolfd en altijd op mooie golfbanen.

Ik geef het stokje door aan Pieter Huijsmans .