Opteeën met Jack, coördinator mentoring

Geboren in 1965 in het Bredase Ignatiusziekenhuis en nu 58 jaar wonend in Etten-Leur.
Samen met mijn broer actief als ondernemer met een meubelmakerij ook gevestigd in Etten-Leur en samenwonend met Dimmy (die golft vooral bij mooi weer)
Ooit begonnen aan golf na 25 jaar tafeltennis bij Tanaka. 20 lessen gehad bij Ferry op de Stok en na deze lessen examen op Reymerswael waar je het GVB niet kreeg als je boven de 22 slagen kwam op hole 1 tot 3. Verslaafd geraakt en de motorfiets maar verkocht om ruimte in de garage te krijgen.

Als coördinator van het mentoringprogramma bieden we beginnende golfers de meest persoonlijke begeleiding die denkbaar is. Een mentor, vaak een ervaren golfer die in eigen tijd het enthousiasme voor het golfspel wil overbrengen als ambassadeur van Golfpark & Vereniging.

De match maken is hiervoor de basis en er vertrouwen in hebben dat er een mooie relatie ontstaat die vaak na het behalen van het GVB doorloopt.

Het mooie, maar oh zo moeilijke golfspel met passie over te brengen aan nieuwe golfers die zich direct welkom voelen binnen de vereniging en dus ook op het golfpark. En de trots dat je na jaren nog je “rabbits” ziet deelnemen aan diverse activiteiten dus nog na jaren actief zijn op onze baan.
Jammer is de ontwikkeling van GVB in 1 dag, daar is de golfsport en De Turfvaert niet bij gebaat.

Omdat we allemaal ooit zijn begonnen met golf is onze vereniging met haar mentoringprogramma echt uniek en de dankbaarheid hiervoor is erg motiverend! Maar binnen de vereniging zijn er vele handen nodig om alles te organiseren met hetzelfde doel, laagdrempeligheid & gezelligheid!

Het leukste onderdeel is toch wel de bal op de fairway te houden en uiteindelijk op green te krijgen, dit zonder afzwaaiers in rough of struiken (dat schiet voor geen meter op namelijk).
De bunkers (zeker die van onze baan ☹) zijn erg frustrerend dus de bal op fairway houden en vooral niet in de bunker slaan is mijn advies. Ook met mijn ervaring ben ik al blij uit deze zandbak te komen.

Omdat hole 9 en 18 beide moeilijk zijn is het goed snel de baan te verlaten en over andere zaken te spreken met kopje koffie of biertje.
Ik heb veel repect voor golfers beginners of toppers die naar Turfvaert komen om alleen te oefenen, bijvoorbeeld bunkerspel of chippen.

Dan liever nog een kaart met 3 birdys en 3 bogeys maar dat zal gezien mijn golfspel wel onmogelijk zijn dus hoop ooit op Turfvaert met topgolfer te mogen meelopen die de baan onder par loopt.
Daar heb ik wel biertje met bitterballen voor over. Dus kun jij dat dan prikken we een datum!

Ik ben zeker een recreatieve golfer die wel wil winnen. Daarom is deelname aan de NGF competitie vanaf dag 1 op de Turfvaert voor mij een feestje. Behalve dan dit jaar waar ik een speler met caddy als tegenstander had, ja in de laagste klasse met caddy, dat is niet de juiste recreatieve instelling.
Ook in (NGF) wedstrijden is het genieten als je tegenstander / medespeler mooie ballen slaat.

Nelly Korda en dan wel op de Turfvaert. Zij kan best onder par kan gaan, Nelly heeft een hele mooi swing namelijk en was ooit nummer 1 van de wereld.
Het moet dan wel mooi weer zijn en niet en de stromende regen!

Ik heb nog niet in de hele wereld gespeeld maar de mooiste baan heb ik reeds gespeeld denk ik.
Pinnacle Point SA, weinig wildlife maar wel op een unieke locatie aan de Indische oceaan.

Aan Arno Snepvangers, onze recent geïnstalleerde voorzitter.