Opteeën met Jaco van Peperstraten

Jaco van Peperstraten, 55 jaar en sinds 2009 lid van de Turfvaert. Heb 2 zoons en ben werkzaam als Project Director bij een groot ICT consultancybedrijf. Mijn hobbies zijn koken (en eten 😊), reizen en natuurlijk golfen.

Ik ben sinds dag 1 als vrijwilliger bij de golfclub betrokken, heb 9 jaar in het bestuur gezeten. Nu nog actief als lid van de jeugdcommissie en de PR commissie. Ook ben ik beschikbaar als jeugdcoach en mentor.

Mensen bij elkaar brengen en een leuke dag bezorgen. En in mijn rol als jeugdcoach: de jeugd enthousiast maken voor het spelletje en er vooral voor zorgen dat ze het een leuk spel vinden, waar ook in teamverband gespeeld kan worden.

Vrijwilligerswerk is een hele goede manier om je eigen blikveld te verbreden. Het helpt je om een verenigins-organisatie beter te begrijpen. Daarnaast stelt het je in staat om iets meer achter de schermen van het golfpark te kijken, wat leuk en leerzaam is.

Het leukste aan het golf is het feit dat je je in principe altijd kunt blijven verbeteren, ondanks de alsmaar oplopende leeftijd… Het frusterende is dat dit niet altijd gaat zoals je het zelf voor ogen hebt.

Uiteindelijk is hole 19 het doel…en zelf vind ik hole 18 toch wel de mooiste hole van de baan, met uitzicht op hole 19!

Hole in one. Ben er al een paar keer heel dichtbij geweest, lijkt me wel heel erg gaaf om er ook daadwerkelijk een te maken.

Ik ben een recreatieve golfer, maar wel competitief ingesteld. Probeer ook altijd wel een wedstrijdelement in te brengen, als ik met vrienden een rondje loop. Bijvoorbeeld Amerikaantje, leuke spelvorm voor een 3-bal. Maakt dat je toch net iets geconcentreerder gaat spelen 😊

Ik zou eigenlijk best wel eens met Donald Trump willen golfen. Ben erg benieuwd of je tijdens een 18-holes rondje een andere kant van hem te zien krijgt…en dan vooral nieuwsgierig hoe deze andere kant eruit ziet.

Één specifieke baan, te weten Lofoten in Noorwegen (zie foto). Daarnaast staat Ierland ook hoog aangeschreven.

Ik wil het stokje doorgeven aan Francy Derijck.