Opteeën met John Dielemans

Ik ben John Dielemans, geboren in 1954. Getrouwd met Jeanne, een niet-golfer, maar wel een fanatiek wandelaarster. We wonen in Etten-Leur, net als alle drie onze kinderen en onze 5 kleinzoons.
Ruim 40 jaar ben ik werkzaam geweest in allerlei soorten onderwijs en in allerlei functies.

Aanvankelijk was ik alleen mentor, wat ik overigens nog steeds graag doe. Daarnaast ben ik nu bezig aan de tweede periode als bestuurslid van de vereniging. Daar heb ik de rol van secretaris.

Het mentorschap vind ik nog steeds erg plezierig. Het geeft veel voldoening om beginnende golfers wegwijs te maken op de baan en hun vooruitgang te zien. (De onderwijs tic blijft blijkbaar aanwezig)
Door het bestuurswerk leer je veel aspecten van het golfen die op de achtergrond spelen en ervoor zorgen dat je steeds het gevoel hebt dat je nuttig bent voor de leden van de vereniging. Je leert daardoor natuurlijk ook veel mensen kennen.

Het leukste aspect is dat je door het vrijwilligerswerk veel contacten op doet binnen de vereniging. Daar haal ik zelf de meeste voldoening uit.

Ik ben gelukkig niet zo snel gefrustreerd en dat is vaak maar goed ook. Bij golf kun je elke hole weer fris beginnen; nieuwe ronde, nieuwe kansen. Je merkt natuurlijk wel dat ook je leeftijd een rol gaat spelen. Grote afstanden zijn voor mij moeilijk.

Voor mij liggen die in elkaars verlengde. Juist het napraten in een gezellige sfeer is een leuk aspect van de Turfvaert.

Dat maakt me eigenlijk niet zoveel uit. Een hole-in-one is nog steeds een grote wens, maar ik ben bang dat het bij wensen gaat blijven.

Ik ben zeker meer een recreatieve golfer. Het is leuk om met een wedstrijd mee te doen, maar de uitslag zegt me niet zo veel. Het voornaamste is dat ik en de medespelers het naar onze zin hebben gehad in de baan.

IIk wil het stokje doorgeven aan Jaco van Peperstraten.