Opteeën met René Goossens

Ik ben René Goossens en woon al meer dan 40 jaar graag in St Willebrord. Ik ben getrouwd met Charlotte en samen hebben we de familie uit kunnen breiden met 2 kinderen, 2 schoonzonen en drie kleinkinderen.

Ik ben twee jaar geleden mede-wedstrijdleider van de mixed geworden. Vanaf dit jaar ben ik bestuurslid met als voornaamste taak de financiële administratie van de vereniging (penningmeester).

Het leukste aan het fungeren als wedstrijdleider is, dat je veel mensen leert kennen en weet hoe  alle deelnemers gespeeld hebben. Het leukste van de financiële administratie is het betalingsverkeer zo soepel te laten verlopen, dat men denkt dat dit vanzelfsprekend is.

Als je ouder wordt moet je je hersens blijven trainen om ze een beetje op niveau te houden (dementie in meer of mindere mate ligt op de loer). Bezig blijven kan ook met vrijwilligerswerk. Het leuke hiervan is, dat je veel mensen leert kennen buiten je eigen golfkringetje om, terwijl ik heb ondervonden dat je werk zeer op prijs wordt gesteld.

Het leuke aan golfen is, dat elk rondje weer totaal verschillend is. Het verveelt nooit. Daarbij komt dat je door het golfspel een reden hebt om leuke korte en langere golfvakanties te boeken waarbij je op de mooiste golfbanen en hotels in Europa komt. Dit jaar zijn we alweer zes keer weggeweest.

Sterke onderdelen van mijn spel kan ik zo niet bedenken, zwakkere maar genoeg. Soms denk ik dat het lek boven water is. Maar het blijft bij denken….

Natuurlijk hole 19. Een drankje in leuk gezelschap in de brasserie en op het terras is een mooie afsluiting van het rondje golf.  Het uitstekende en gastvrije personeel van de brasserie draagt daar natuurlijk ook aan bij.

Ik zie het liefst allemaal parren op mijn lijst want dan komt die hole-in-one er ook nog wel een keer.

Ik ben tijdens het golfen een competitieve golfer, maar vijf minuten na de laatste bal kan ik het goed relativeren.

Ik denk dat als je met een beroemde golfer zou golfen je daar weinig plezier aan zou beleven. Ik denk namelijk niet dat mijn ogen goed genoeg zijn om de ballen 250 meter verderop te zien vallen. Dus die beroemdheden vallen af. Ik hou het dus maar bij de deelname aan de door de vereniging georganiseerde wedstrijden met voor mij inmiddels bekende personen.

Als gedroomde golflocatie kies ik voor Zuid-Spanje en Portugal en Sardinië. Prachtige banen met een lekker temperatuurtje maken, dat je daar een geweldige tijd kunt hebben.

Tini Romme