Opteeën met Dominique de Wit

Ik ben Dominique de Wit, 48 jaar, sinds 2010 lid van de Rijsbergse Golfclub en vader van twee golfende (tiener)zonen. In het dagelijks leven ben ik actief als ondernemer in het vastgoed.

Als lid van de jeugdcommissie heb ik uiteenlopende taken ter ondersteuning en begeleiding van de jeugd: organisatie van toernooien en evenementen, begeleiding van baanles, wegwijs maken van nieuwe leden, assisteren bij wervingsevenementen etc.

Het leukste is om te zien hoe de jeugd plezier heeft in het golfen, door de combinatie van prolessen, baanlessen en andere evenementen zoals de RyderCup die we als jeugdcommissie organiseren, samen met onze jeugdpro. Daar doe ik het voor. Ook het enthousiasmeren van potentiele nieuwe jeugdleden vind ik erg mooi om te doen.

De afwisseling in taken, het contact met ouders en kinderen, en de blije gezichten bij een evenement of wedstrijd.

Het moeilijkste blijft dat er zo veel dingen zijn waar je op moet letten voor bijvoorbeeld een goede swing. Omdat ik overal over nadenk, blijft het lastig om soepel te slaan. Het leukste is natuurlijk die vijf meter putt die af en toe valt. Dat lukt me dan weer wel.

In het begin speelde ik zeer regelmatig maar de laatste jaren is het vooral hole 19: contacten onderhouden met de jeugdcommissieleden en jeugdpro, ouders en jeugdleden en natuurlijk mijn eigen kinderen halen en brengen. De oudste is zeer fanatiek en wil in de zomer bijna dagelijks naar de golfbaan.

Doe mij dan maar die hole-in-one, die onthou je toch langer.

Toch meer een recreatieve…

Alleen al vanwege zijn opvallende outfits lijkt het met leuk om eens een rondje te lopen met Rickie Fowler, ik hou wel van een uitgesproken kledingstijl.

De Turfvaert natuurlijk 😉, lekker dicht bij huis en altijd gezellig.

Ik geef het stokje door aan Ton die al jaren ziel en zaligheid steekt in onder andere de 30UP competitie.